Pénz7 – 2025
Gimnáziumunk idén is aktívan részt vett a PÉNZ7 programsorozatában, amelynek célja a diákok pénzügyi tudatosságának és gazdasági ismereteinek bővítése. A hét folyamán többféle programot szerveztünk, hogy változatos módon közelítsük meg a pénzügyi műveltség fejlesztését.
Szakmai előadás
Kállay Katalin főigazgató-helyettes asszony közreműködésével az OTP-től egy pénzügyi szakembert, Szabó Tamást, hívott előadónak, így az egész tornatermet betöltő előadás során diákjaink betekintést nyerhettek a pénzügyi világ működésébe, a tudatos pénzkezelés és megtakarítás fontosságába.
PénzKód verseny
Iskolánk két csapata is részt vett a PénzKód országos pénzügyi versenyen. Jeney Judit tanárnő által vezetett csapat sikeresen továbbjutott a következő fordulóba, ugyanakkor Szöllősi Krisztina tanárnő csapata is kihozta magából a maximumot a digitális versenyen.
Gratulálunk a diákoknak és felkészítő tanáraiknak!
Tanórai foglalkozások
Több tanárunk is beépítette a pénzügyi témákat óráiba. Sárközi Krisztina tanárnő osztályfőnöki és angol órákon is foglalkozott a témával, míg Tatorján Dorottya tanárnő angolóráin a 11. és 12. évfolyam tanulói ismerhették meg a pénzügyi műveltség angol nyelvű aspektusait. Horváth Andrea szintén foglalkozott a témával angol órákon, míg Tóth Andrea osztályfőnöki és földrajz órákon érintette a pénzügyi tudatosság kérdéskörét.
Vizuális kultúra és kreatív feladatok
Szoboszlai Éva tanárnő vezetésével a vizuális kultúra órákon is megjelent a PÉNZ7 tematikája. A 9.B, 9.Á, 9.UTE, 10.M, 11.Á és 11.M osztályokban pénzérméket terveztek a diákok, amelyet egy Kahoot-kvíz előzött meg, ahol a különböző valuták vizuális megjelenése volt a központi téma osztályok számára.
Pénzmúzeumi látogatások
A témahéthez kapcsolódva több osztály is ellátogatott a Pénzmúzeumba, ahol interaktív módon bővíthették ismereteiket a pénz történetéről és a modern gazdasági rendszerek működéséről. A programban részt vevő osztályok: 9.Á, 11.DN és 11.M. A látogatásokat Vermes Anikó, Timkó Éva, Bernát Attila és az Liszonyi-Legény Eszter szervezte.
A PÉNZ7 eseményei ismét bebizonyították, hogy a pénzügyi tudatosság elengedhetetlen készség a jövő generációi számára. Köszönjük minden tanárnak és diáknak az aktív részvételt, és reméljük, hogy jövőre is hasonlóan sikeres programokat szervezhetünk!
Fenntarthatósági témahét – 2025
Fókuszban a víz
Gimnáziumunk 2025-ben is csatlakozott az országos Fenntarthatósági Témahéthez, amelynek idei kiemelt iskolai témája a víz védelme és fenntartható használata. A programsorozat szorosan kapcsolódik a Máltai Erasmus+ projektünkhöz is, amelynek célja, hogy diákjainkkal és nemzetközi partnereinkkel közösen gondolkodjunk és cselekedjünk a vízvédelem és a vízgazdálkodás témakörében a bolygónk jövője érdekében.
A hét folyamán tanórákon és rendhagyó foglalkozásokon keresztül tanulóink elmélyülten foglalkoztak a vízhez kapcsolódó környezeti problémákkal. A diákok többek között megismerkedtek azzal, hogy egyetlen liter használt étolaj akár egymillió liter tiszta vizet is beszennyezhet, hogy a világon több mint kétmilliárd ember nem jut biztonságos ivóvízhez, valamint azzal is, hogy az Atlanti-óceánon három Franciaország méretű szemétsziget lebeg, amelyek komoly veszélyt jelentenek az élővilágra. A tanulók nemcsak a problémákat ismerték meg, hanem közösen kerestek megoldásokat is arra, hogy mit tehetnek ők maguk a vízszennyezés és a pazarlás ellen. A fókuszban a tudatos fogyasztás, a műanyaghasználat csökkentése, a hulladék megfelelő kezelése és a víztakarékos életmód állt.
A témahét során számos gyakorlati tevékenység is megvalósult. A természettudományi órákat látogató csoportok békamentésen vettek részt, így testközelből tapasztalhatták meg, milyen hatással van az emberi tevékenység a természetes vizes élőhelyekre, és hogyan segíthetünk aktívan a fajok védelmében. Emellett iskolánk tanulói és tanárai lelkesen csatlakoztak a TeSzedd! országos hulladékgyűjtési akcióhoz is, amely során a környezet megtisztításáért közösen dolgoztak.
A témahéthez kapcsolódva diákjaink részt vettek a kárpát-medencei Zöld Föld Kupa versenyen is: iskolánkból öt csapat kapcsolódott a megmérettetéshez, és mindannyian a mmásodik fordulóig jutottak. Ez is azt mutatja, hogy a környezeti nevelés terén tanulóink nemcsak elkötelezettek, hanem tájékozottak és felkészültek is.
A témahét vizuálisan is jelen volt iskolánk mindennapjaiban: a folyosókon elhelyezett, mtanulóink és tanáraink által készített látványos és elgondolkodtató installációk felhívták a mfigyelmet arra, hogy a víz érték, amelynek védelme közös felelősségünk.
A Fenntarthatósági Témahét programjai iskolánk értékrendjének és pedagógiai célkitűzéseinek fontos részét képezik. A tanulók nemcsak tudást szereznek, hanem aktív résztvevőivé is válnak a fenntarthatóságért végzett közös munkának, így téve valódi lépéseket egy élhetőbb jövő felé.



