Tisztelt Szülők!
Kedves leendő Diákjaink!
Ismételten gratulálunk a sikeres felvételi vizsgához!
A 2022/2023. tanévre történő beiratkozással kapcsolatban az alábbi információkat közöljük:
A 2022. szeptemberében induló osztályaink osztályfőnökei 2022.06.14-én 17.00-kor online szülői értekezleteket fognak tartani, amelyekre minden érintett szülő e-mail formájában meghívót fog kapni, a konferenciabeszélgetésre vonatkozó instrukciókkal kiegészítve.
A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 45/A. §-a leírja, hogy a középfokú iskolába történő beiratkozáskor be kell mutatni a személyazonosító igazolványt, valamint az általános iskolai tanulmányok befejezését igazoló bizonyítványt.
A rendeletben meghatározottak alapján a középfokú intézménybe történő beiratkozáskor a személyes megjelenés kötelező.
A beiratkozás időpontjai:
2022.06.22. (szerda) 8.00-12.00 – 9.UTE
2022.06.22. (szerda) 12.00-16.00 – 9.B
2022.06.23. (csütörtök) 8.00-12.00 – 9.DN
2022.06.23. (csütörtök) 12.00-16.00 – 9.M
2022.06.24. (péntek) 8.00-12.00 – 9.Á
A személyes beiratkozásra a felvételi határozatban, illetve az online szülői értekezleten felsoroltakat szükséges magukkal hozniuk.
A köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 45/A. §-a rendeletben meghatározottak alapján a szülőknek vagy más törvényes képviselőknek lehetőségük van a beiratkozáshoz szükséges adatok előzetes, online beküldésére a KRÉTA rendszeren keresztül.
A KRÉTA rendszer e-Ügyintézés felületén 2022. június 15. és 2022. június 20. közötti időszakban lesz lehetősége a szülőknek vagy más törvényes képviselőknek, hogy gyermekeik adatait előzetesen, online módon beküldjék a középiskolába a „Beiratkozás középfokú intézménybe – BKI” folyamat segítségével.
Adatbeküldés lehetséges módjai
- Gondviselői jogosultsággal történő belépéssel
Szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy beiratkozással összefüggő ügyintézés a KRÉTA Szülőknek applikációból nem kezdeményezhető, a beiratkozás kizárólag a KRÉTA rendszer web-es felületéről indítható!
A szülő vagy más törvényes képviselő az általános iskolában kapott gondviselői azonosítójával és jelszavával tud bejelentkezni az általános iskola KRÉTA rendszerének e-Ügyintézés felületére.
Az „Ügyintézés indítása” menüpont „Beiratkozás középfokú intézménybe – BKI” ügyet választva a rendszer betölti a tanuló általános iskolai KRÉTA rendszerében lévő személyes adatait a felületre, amelyeket a szülő vagy más törvényes képviselő le tud ellenőrizni, és szükség esetén módosíthatja, kiegészítheti azokat. - Ideiglenes regisztráció segítségével
A szülő vagy más törvényes képviselő az e-Ügyintézés felületen (https://eugyintezes.e-kreta.hu/) a „Beiratkozás középfokú intézménybe – BKI” ügy kiválasztását követően ideiglenes regisztráció segítségével tud belépni a beiratkozás felületére.
A tanuló azonosítása
Mindkét esetben a szülő vagy más törvényes képviselő a felületen ki tudja választani azt az intézményt, amelybe a gyermeke felvételt nyert.
A középfokú intézménybe történő beiratkozás felületén a megadott oktatási azonosító, név, születési hely és idő alapján a szoftver megkeresi a kiválasztott középiskola KRÉTA rendszerében a tanulót. (A tanuló oktatási azonosítója a diákigazolványon szereplő 7-essel kezdődő 11 számjegyből álló azonosító.)
Amennyiben a rendszer megtalálja a tanulót, akkor fogadja a szülő vagy más törvényes képviselő által beküldött adatokat, és legenerálja a nyomtatványokat.
Amennyiben a szülő vagy más törvényes képviselő által megadott adatok alapján a rendszer nem találja meg a tanulót a kiválasztott középfokú intézmény adatbázisában, akkor az e-Ügyintézés felületén egy üzenet jelenik meg a szülő vagy más törvényes képviselő részére, amely felhívja a figyelmet az adatok pontosítására.
Amennyiben a szülő vagy más törvényes képviselő az adatokat helyesen adta meg, de a rendszer továbbra is az adatok pontosítására vonatkozó figyelemfelhívó üzenetet jelenít meg, akkor kérjük, hogy a szülő vagy más törvényes képviselő vegye fel a kapcsolatot az érintett középfokú intézménnyel.
A szülők vagy más törvényes képviselők csak abba a középfokú intézménybe tudják beíratni a gyermeküket,
amely intézménybe a gyermek felvételt nyert!
Dokumentumok beküldési lehetősége
A szülőknek vagy más törvényes képviselőknek lehetőségük van arra, hogy az elektronikus ügyintézés során a rendszer által létrehozott dokumentumokat kinyomtassák, és az aláírt dokumentumok másolatát feltöltsék a beiratkozás felület „A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok, igazolások” blokkjába, amely másolatok az adatokkal együtt átkerülnek a középfokú intézmény felületére.
A beiratkozáskor történő személyes megjelenéskor az elektronikus ügyintézés során generált dokumentumok eredeti, aláírt példányát – amennyiben ki tudták nyomtatni – a szülők vagy más törvényes képviselők magukkal tudják vinni a középfokú intézménybe és ott le tudják adni.