Információk a gimnáziumba történo beiratkozással kapcsolatban

Tisztelt Szülok!
Kedves leendo Diákjaink!

Ismételten gratulálunk a sikeres felvételi vizsgához!
A 2021/2022. tanvre történo beiratkozással kapcsolatban az alábbi információkat közöljük:

A 2020. szeptemberében induló osztályaink osztályfonökei 2021.06.16-án 17.00-kor online szüloi értekezleteket fognak tartani, amelyekre minden érintett szülo e-mail formájában meghívót fog kapni, a konferenciabeszélgetésre vonatkozó instrukciókkal kiegészítve.

A beiratkozás módjai:

1. Személyes beiratkozás:

2021.06.22. (kedd) 8.00-12.00 – 9.UTE
2021.06.22. (kedd) 12.00-16.00 – 9.B
2021.06.23. (szerda) 8.00-12.00 – 9.DN
2021.06.23. (szerda) 12.00-16.00 – 9.M
2021.06.24. (csütörtök) 8.00-12.00 – 9.Á

A személyes beiratkozásra a felvételi határozatban, illetve online szüloi értekezleten felsoroltakat szükséges magukkal hozniuk.
Kérjük, hogy a személyes beiratkozásra maszkban érkezzenek, kézfertotleníto folyadékot az intézményünk biztosítani fog az Önök számára.

2. Online beiratkozás:

Az e-Ügyintézés felületén 2021. június 15-tol megnyílik a lehetoség a szülok/törvényes képviselok részére, hogy – a középfokú intézménybe felvételt nyert – gyermekeik adatait beküldjék a középiskolába a ,,Beiratkozás középfokú intézménybe (BKI) folyamat segítségével.

Kérjük azonban, hogy amelyik család ezt a lehetoséget választja, az elektronikus levélben jelezze ennek tényét 2020.06.22-ig a titkar@big.sulinet.hu címre, hogy ne várjuk a szülot és a tanulót a beiratkozásra!

Az adatok beküldésre kétféle lehetoség áll rendelkezésre:

  1. A beiratkozással érintett tanuló általános iskolája használja a KRÉTA rendszert: A szülo/törvényes képviselo az általános iskolai gondviseloi azonosítójával és jelszavával bejelentkezik az általános iskola e-Ügyintézés felületére. Ekkor a rendszer betölti a tanuló általános iskolai KRÉTA rendszerében lévo személyes adatait a felületre, amelyet a szülo/törvényes képviselo ellenoriz, és ha kívánja, módosíthatja, kiegészítheti azokat.
  2. A beiratkozással érintett tanuló általános iskolája nem használja a KRÉTA rendszert: A szülo/törvényes képviselo az e-Ügyintézés felületen (https://eugyintezes.ekreta.hu/) keresztül ideiglenes regisztráció létrehozása után belép a KRÉTA eÜgyintézés felületére és kiválasztja a ,,Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) ügyintézést. A felületen kitölti a gyermek személyes és lakcím adatait, továbbá a szülok/törvényes képviselokre vonatkozó, valamint a beiratkozáshoz szükséges adatokat.

Mindkét esetben a szülo/törvényes képviselo a felületen kiválasztja az intézményt, ahová a gyermeke felvételt nyert. Az e-Ügyintézés felületén beltöltött/beírt oktatási azonosító, illetve név, születési hely és ido alapján a szoftver a kiválasztott középiskola KRÉTA rendszerébe betöltött KIFIR adatok között megkeresi és azonosítja a tanulót.
Amennyiben megtalálja a tanulót, a rendszer fogadja a középfokú intézmény KRÉTA rendszerébe beküldött adatokat, és dokumentumokat.
Abban az esetben, ha a szülo/törvényes képviselo által megadott adatok alapján a rendszer nem találja meg a tanulót a kiválasztott középfokú intézmény adatbázisában, akkor az e-Ügyintézés felületén egy üzenet jelenik meg a szülo/törvényes képviselo részére, amely felhívja a figyelmet az adatok pontosítására. Ha a szülo/törvényes képviselo azt tapasztalja, hogy az adatok helyesen kerültek megadásra, de a felületen továbbra is az adatpontosításra vonatkozó figyelmeztetés jelenik meg, akkor kérjük, vegye fel a kapcsolatot az érintett középfokú intézménnyel. A szülok/törvényes képviselok által megadott adatok csak annak a középfokú intézménynek a KRÉTA rendszerében jelennek meg, amely középfokú intézménybe a gyermek felvételt nyert.
A szülok/törvényes képviselok megtehetik, hogy a beiratkozáskor keletkezo megszemélyesített dokumentumokat kinyomtatják, és az aláírt dokumentumok másolatát feltöltik az e-Ügyintézés BKI felületének ,,A döntéshez szükséges dokumentumok, igazolások” blokkjába, amely másolatok az adatokkal együtt átkerülnek a középfokú intézmény KRÉTA felületére.
A beiratkozáskor történo személyes megjelenés esetén az eredeti, aláírt példányokat magával tudja vinni a szülo/törvényes képviselo a középfokú intézménybe. 

Amennyiben a szülo által megadott adatok alapján a rendszer nem találja meg a tanulót a kiválasztott középfokú intézmény adatbázisában, akkor az e-Ügyintézés felületén egy üzenet jelenik meg a szülo részére, amely felhívja a figyelmet az adatok pontosítására. Amennyiben helyesen adta meg az adatokat, akkor a szülo vegye fel a kapcsolatot intézményünkkel.
A szülok/törvényes képviselok csak azon intézményben találják meg gyermekük adatait, ahová a gyermek felvételt nyert.

Amennyiben az elektronikus ügyintézés sem lehetséges az Önök számára, úgy – a vonatkozó rendelet szerint – a beiratkozás dokumentumait, a diákigazolvány igénylo lapját a 2021/2022. tanév legelso napján is be lehet nyújtani.
Tankönyvet határidore viszont csak azoknak a tanulóknak tudunk rendelni, akik személyesen (vagy elektronikusan) beiratkoznak a megadott határidoig.

Diákigazolvány elektronikus igénylésének folyamata

A lehetoségek tehát adottak, mi mégis nagyon bízunk a SZEMÉLYES megjelenésben!